toneMelody

Bu örnek, notlar oluşturmak için tone() komutunun nasıl kullanılacağını gösterir. Daha önce duymuş olabileceğiniz biraz melodi çalar.

Gerekli Donanım

  • Arduino veya Genuino kartı
  • piezo buzzer veya hoparlör
  • bağlantı telleri

Devre

Şematik

Kod

Aşağıdaki kod, pitches.h adlı fazladan bir dosya kullanır. Bu dosya, tipik notlar için tüm adım değerlerini içerir. Örneğin, NOTE_C4 orta C'dir. NOTE_FS4 F keskin vb. Bu not tablosu ilk olarak tone () komutunun dayandığı Brett Hagman tarafından yazılmıştır. Müzik notaları yapmak istediğinizde yararlı bulabilirsiniz.

Ana çizim aşağıdaki gibidir:

/*
  Melody

  Plays a melody

  circuit:
  - 8 ohm speaker on digital pin 8

  created 21 Jan 2010
  modified 30 Aug 2011
  by Tom Igoe

  This example code is in the public domain.

  http:egitim.aspx?e=Tone
*/


#include "pitches.h"

// notes in the melody:
int melody[] = {
  NOTE_C4, NOTE_G3, NOTE_G3, NOTE_A3, NOTE_G3, 0, NOTE_B3, NOTE_C4
};

// note durations: 4 = quarter note, 8 = eighth note, etc.:
int noteDurations[] = {
  4, 8, 8, 4, 4, 4, 4, 4
};

void setup() {
  // iterate over the notes of the melody:
  for (int thisNote = 0; thisNote < 8; thisNote++) {

    // to calculate the note duration, take one second divided by the note type.
    //e.g. quarter note = 1000 / 4, eighth note = 1000/8, etc.
    int noteDuration = 1000 / noteDurations[thisNote];
    tone(8, melody[thisNote], noteDuration);

    // to distinguish the notes, set a minimum time between them.
    // the note's duration + 30% seems to work well:
    int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1.30;
    delay(pauseBetweenNotes);
    // stop the tone playing:
    noTone(8);
  }
}

void loop() {
  // no need to repeat the melody.
}
[Kodu Al]

Pitches.h dosyasını yapmak için, seri monitör simgesinin hemen altındaki düğmeyi tıklayın ve "Yeni Sekme" yi seçin veya Ctrl + Shift + N tuşlarını kullanın.


Ardından aşağıdaki kodu yapıştırın:

/ *************************************************
* Genel Sabitler
************************************************* /


#define NOTE_B0 31
#define NOTE_C1 33
#define NOTE_CS1 35
#define NOTE_D1 37
#define NOTE_DS1 39
#define NOTE_E1 41
#define NOTE_F1 44
#define NOTE_FS1 46
#define NOTE_G1 49
#define NOTE_GS1 52
#define NOTE_A1 55
#define NOTE_AS1 58
#define NOTE_B1 62
#define NOTE_C2 65
#define NOTE_CS2 69
#define NOTE_D2 73
#define NOTE_DS2 78
#define NOTE_E2 82
#define NOTE_F2 87
#define NOTE_FS2 93
#define NOTE_G2 98
#define NOTE_GS2 104
#define NOTE_A2 110
#define NOTE_AS2 117
#define NOTE_B2 123
#define NOTE_C3 131
#define NOTE_CS3 139
#define NOTE_D3 147
#define NOTE_DS3 156
#define NOTE_E3 165
#define NOTE_F3 175
#define NOTE_FS3 185
#define NOTE_G3 196
#define NOTE_GS3 208
#define NOTE_A3 220
#define NOTE_AS3 233
#define NOTE_B3 247
#define NOTE_C4 262
#define NOTE_CS4 277
#define NOTE_D4 294
#define NOTE_DS4 311
#define NOTE_E4 330
#define NOTE_F4 349
#define NOTE_FS4 370
#define NOTE_G4 392
#define NOTE_GS4 415
#define NOTE_A4 440
#define NOTE_AS4 466
#define NOTE_B4 494
#define NOTE_C5 523
#define NOTE_CS5 554
#define NOTE_D5 587
#define NOTE_DS5 622
#define NOTE_E5 659
#define NOTE_F5 698
#define NOTE_FS5 740
#define NOTE_G5 784
#define NOTE_GS5 831
#define NOTE_A5 880
#define NOTE_AS5 932
#define NOTE_B5 988
#define NOTE_C6 1047
#define NOTE_CS6 1109
#define NOTE_D6 1175
#define NOTE_DS6 1245
#define NOTE_E6 1319
#define NOTE_F6 1397
#define NOTE_FS6 1480
#define NOTE_G6 1568
#define NOTE_GS6 1661
#define NOTE_A6 1760
#define NOTE_AS6 1865
#define NOTE_B6 1976
#define NOTE_C7 2093
#define NOTE_CS7 2217
#define NOTE_D7 2349
#define NOTE_DS7 2489
#define NOTE_E7 2637
#define NOTE_F7 2794
#define NOTE_FS7 2960
#define NOTE_G7 3136
#define NOTE_GS7 3322
#define NOTE_A7 3520
#define NOTE_AS7 3729
#define NOTE_B7 3951
#define NOTE_C8 4186
#define NOTE_CS8 4435
#define NOTE_D8 4699
#define NOTE_DS8 4978

ve saha olarak kaydedin. h

See Also

  • Array()
  • for()
  • tone()

  • BlinkWithoutDelay- delay () işlevini kullanmadan bir LED'i yanıp sönün.
  • Button- Bir LED'i kontrol etmek için bir düğme kullanın.
  • Debounce- Gürültüyü filtreleyen bir düğme okuyun.
  • DigitalInputPullup- pinMode () ile INPUT_PULLUP kullanımını gösterir.
  • StateChangeDetection- Düğme itme sayısını sayın.
  • toneKeyboard- Kuvvet sensörleri ve piezo hoparlör kullanan üç tuşlu müzikal klavye.
  • toneMultiple- tone () komutunu kullanarak birden fazla hoparlörde tonları sırayla çalın.
  • tonePitchFollower- Analog girişe bağlı olarak bir piezo hoparlörde bir perde çalın.