Eğitimler
Button
Butonlar veya anahtarlar, bir düğmeye bastığınızda bir devreye iki nokta bağlar. Bu örnek, düğmeye bastığınızda pim 13'teki yerleşik LED'i açar.
Donanım
- Arduino veya Genuino Kurulu
- Anlık düğme veya Anahtar
- 10K ohm direnç
- bağlantı telleri
- breadboard
Devre
Karta üç kablo bağlayın. İlk iki, kırmızı ve siyah, 5 voltluk besleme ve toprağa erişim sağlamak için breadboard'un yan tarafındaki iki uzun dikey sıraya bağlanır. Üçüncü tel, dijital pim 2'den düğmenin bir bacağına gider. Düğmenin aynı ayağı aşağı çekme direnci (burada 10K ohm) ile toprağa bağlanır. Düğmenin diğer ayağı 5 voltluk beslemeye bağlanır.
Buton açıkken (basılı değil), butonun iki ayağı arasında bağlantı yoktur, bu nedenle pim toprağa bağlanır (aşağı çekme direnci ile) ve DÜŞÜK okuruz. Düğme kapatıldığında (basıldığında), iki ayağı arasında bir bağlantı kurar, pimi 5 volta bağlar, böylece YÜKSEK okuruz.
Bu devreyi, girişi YÜKSEK tutan ve düğmeye basıldığında DÜŞÜK olacak bir çekme direnci ile ters yönde de bağlayabilirsiniz. Eğer öyleyse, eskiz davranışı tersine çevrilir, LED normalde yanar ve düğmeye bastığınızda söner.
Dijital I / O pimini her şeyden çıkarırsanız, LED düzensiz yanıp sönebilir. Bunun nedeni, girişin "yüzen" olmasıdır - yani rastgele YÜKSEK veya DÜŞÜK döner. Bu yüzden devrede bir çekme veya aşağı çekme direncine ihtiyacınız vardır.
Şematik
büyütmek için resme tıklayın
Kod
See Also
- pinMode()
- digitalWrite()
- digitalRead()
- if
- else
- BlinkWithoutDelay- delay () işlevini kullanmadan bir LED'i yanıp sönün.
- Debounce- Gürültüyü filtreleyen bir düğme okuyun.
- DigitalInputPullup- pinMode () ile INPUT_PULLUP kullanımını gösterir.
- StateChangeDetection- Düğme itme sayısını sayın.
- toneKeyboard- Kuvvet sensörleri ve piezo hoparlör kullanan üç tuşlu müzikal klavye.
- toneMelody- Piezo hoparlörle bir melodi çalın.
- toneMultiple- tone () komutunu kullanarak birden fazla hoparlörde tonları sırayla çalın.
- tonePitchFollower- Analog girişe bağlı olarak bir piezo hoparlörde bir perde çalın.