VirtualColorMixer

Bu örnek Arduino kartından bilgisayara nasıl birden fazla değer gönderileceğini gösterir. Üç potansiyometreden yapılan okumalar bir İşleme taslağının veya Maks / MSP yamasının arka plan renginin kırmızı, yeşil ve mavi bileşenlerini ayarlamak için kullanılır.

Gerekli Donanım

  • Arduino veya Genuino Kurulu
  • 3 Analog Sensör (potansiyometre, fotosel, FSR, vb.)
  • 3 10K ohm direnç
  • bağlantı telleri
  • breadboard

Yazılım Gerekli

Devre

Analog sensörleri 0, 1 ve 2 analog giriş pimlerine bağlayın.

Bu devre, kuvvet algılama dirençlerinden analog voltajlar üretmek için üç voltaj bölücü alt devresi kullanır. bir voltaj bölücünün, gerilimi değerleriyle orantılı olarak bölen seri halinde iki direnci vardır.

Büyütmek için resmin üzerine tıklayın

Şematik

Büyütmek için resmin üzerine tıklayın

Kod

Sensör değerleri Arduino'dan bilgisayara ASCII kodlu ondalık sayı olarak gönderilir . Bu, her sayının "0" ile "9" arasındaki ASCII karakterleri kullanılarak gönderildiği anlamına gelir. Örneğin "234" değeri için üç bayt gönderilir: ASCII "2" (ikili değer 50), ASCII "3" (ikili değer 51) ve ASCII "4" (ikili değer 52).

/*
  This example reads three analog sensors (potentiometers are easiest) and sends
  their values serially. The Processing and Max/MSP programs at the bottom take
  those three values and use them to change the background color of the screen.

  The circuit:
  - potentiometers attached to analog inputs 0, 1, and 2

  created 2 Dec 2006
  by David A. Mellis
  modified 30 Aug 2011
  by Tom Igoe and Scott Fitzgerald

  This example code is in the public domain.

  http:egitim.aspx?e=VirtualColorMixer
*/


const int redPin = A0;      // sensor to control red color
const int greenPin = A1;    // sensor to control green color
const int bluePin = A2;     // sensor to control blue color

void setup() {
  Serial.begin(9600);
}

void loop() {
  Serial.print(analogRead(redPin));
  Serial.print(",");
  Serial.print(analogRead(greenPin));
  Serial.print(",");
  Serial.println(analogRead(bluePin));
}

/* Processing code for this example

  // This example code is in the public domain.

  import processing.serial.*;

  float redValue = 0;        // red value
  float greenValue = 0;      // green value
  float blueValue = 0;       // blue value

  Serial myPort;

  void setup() {
    size(200, 200);

    // List all the available serial ports
    // if using Processing 2.1 or later, use Serial.printArray()
    println(Serial.list());

    // I know that the first port in the serial list on my Mac is always my
    // Arduino, so I open Serial.list()[0].
    // Open whatever port is the one you're using.
    myPort = new Serial(this, Serial.list()[0], 9600);
    // don't generate a serialEvent() unless you get a newline character:
    myPort.bufferUntil('\n');
  }

  void draw() {
    // set the background color with the color values:
    background(redValue, greenValue, blueValue);
  }

  void serialEvent(Serial myPort) {
    // get the ASCII string:
    String inString = myPort.readStringUntil('\n');

    if (inString != null) {
      // trim off any whitespace:
      inString = trim(inString);
      // split the string on the commas and convert the resulting substrings
      // into an integer array:
      float[] colors = float(split(inString, ","));
      // if the array has at least three elements, you know you got the whole
      // thing.  Put the numbers in the color variables:
      if (colors.length >= 3) {
        // map them to the range 0-255:
        redValue = map(colors[0], 0, 1023, 0, 255);
        greenValue = map(colors[1], 0, 1023, 0, 255);
        blueValue = map(colors[2], 0, 1023, 0, 255);
      }
    }
  }

*/


/* Max/MSP patch for this example

 ----------begin_max5_patcher----------
1512.3oc4Z00aaaCE8YmeED9ktB35xOjrj1aAsXX4g8xZQeYoXfVh1gqRjdT
TsIsn+2K+PJUovVVJ1VMdCAvxThV7bO7b48dIyWtXxzkxaYkSA+J3u.Sl7kK
lLwcK6MlT2dxzB5so4zRW2lJXeRt7elNy+HM6Vs61uDDzbOYkNmo02sg4euS
4BSede8S2P0o2vEq+aEKU66PPP7b3LPHDauPvyCmAvv4v6+M7L2XXF2WfCaF
lURgVPKbCxzKUbZdySDUEbgABN.ia08R9mccGYGn66qGutNir27qWbg8iY+7
HDRx.Hjf+OPHCQgPdpQHoxhBlwB+QF4cbkthlCRk4REnfeKScs3ZwaugWBbj
.PS+.qDPAkZkgPlY5oPS4By2A5aTLFv9pounjsgpnZVF3x27pqtBrRpJnZaa
C3WxTkfUJYA.BzR.BhIy.ehquw7dSoJCsrlATLckR.nhLPNWvVwL+Vp1LHL.
SjMG.tRaG7OxT5R2c8Hx9B8.wLCxVaGI6qnpj45Ug84kL+6YIM8CqUxJyycF
7bqsBRULGvwfWyRMyovElat7NvqoejaLm4f+fkmyKuVTHy3q3ldhB.WtQY6Z
x0BSOeSpTqA+FW+Yy3SyybH3sFy8p0RVCmaMpTyX6HdDZ2JsPbfSogbBMueH
JLd6RMBdfRMzPjZvimuWIK2XgFA.ZmtfKoh0Sm88qc6OF4bDQ3P6kEtF6xej
.OkjD4H5OllyS+.3FlhY0so4xRlWqyrXErQpt+2rsnXgQNZHZgmMVzEofW7T
S4zORQtgIdDbRHrObRzSMNofUVZVcbKbhQZrSOo934TqRHIN2ncr7BF8TKR1
tHDqL.PejLRRPKMR.pKFAkbtDa+UOvsYsIFH0DYsTCjqZ66T1CmGeDILLpSm
myk0SdkOKh5LUr4GbWwRYdW7fm.BvDmzHnSdH3biGpSbxxDNJoGDAD1ChH7L
I0DaloOTBLvkO7zPs5HJnKNoGAXbol5eytUhfyiSfnjE1uAq+Fp0a+wygGwR
q3ZI8.psJpkpJnyPzwmXBj7Sh.+bNvVZxlcKAm0OYHIxcIjzEKdRChgO5UMf
LkMPNN0MfiS7Ev6TYQct.F5IWcCZ4504rGsiVswGWWSYyma01QcZgmL+f+sf
oU18Hn6o6dXkMkFF14TL9rIAWE+6wvGV.p.TPqz3HK5L+VxYxl4UmBKEjr.B
6zinuKI3C+D2Y7azIM6N7QL6t+jQyZxymK1ToAKqVsxjlGyjz2c1kTK3180h
kJEYkacWpv6lyp2VJTjWK47wHA6fyBOWxH9pUf6jUtZkLpNKW.9EeUBH3ymY
XSQlaqGrkQMGzp20adYSmIOGjIABo1xZyAWJtCX9tg6+HMuhMCPyx76ao+Us
UxmzUE79H8d2ZB1m1ztbnOa1mGeAq0awyK8a9UqBUc6pZolpzurTK232e5gp
aInVw8QIIcpaiNSJfY4Z+92Cs+Mc+mgg2cEsvGlLY6V+1kMuioxnB5VM+fsY
9vSu4WI1PMBGXye6KXvNuzmZTh7U9h5j6vvASdngPdgOFxycNL6ia1axUMmT
JIzebXcQCn3SKMf+4QCMmOZung+6xBCPLfwO8ngcEI52YJ1y7mx3CN9xKUYU
bg7Y1yXjlKW6SrZnguQdsSfOSSDItqv2jwJFjavc1vO7OigyBr2+gDYorRk1
HXZpVFfu2FxXkZtfp4RQqNkX5y2sya3YYL2iavWAOaizH+pw.Ibg8f1I9h3Z
2B79sNeOHvBOtfEalWsvyu0KMf015.AaROvZ7vv5AhnndfHLbTgjcCK1KlHv
gOk5B26OqrXjcJ005.QqCHn8fVTxnxfj93SfQiJlv8YV0VT9fVUwOOhSV3uD
eeqCUClbBPa.j3vWDoMZssNTzRNEnE6gYPXazZaMF921syaLWyAeBXvCESA8
ASi6Zyw8.RQi65J8ZsNx3ho93OhGWENtWpowepae4YhCFeLErOLENtXJrOSc
iadi39rf4hwc8xdhHz3gn3dBI7iDRlFe8huAfIZhq
-----------end_max5_patcher-----------

*/
[Kodu Al]

İşleme Kodu

İşleme çizimini yukarıdaki kod örneğinden kopyalayın. Analog sensörlerin değerini değiştirdikçe, arka plan rengi değişecektir:

Maks Kod

Maksimum yama buna benziyor. Yukarıdaki kod örneğinden metnini kopyalayın ve yeni bir Max penceresine yapıştırın.

See Also

  • serial.begin()
  • serial.print()
  • analogRead()

  • ASCIITable- Arduino'nun gelişmiş seri çıkış fonksiyonlarını gösterir.
  • Dimmer- Bir LED'in parlaklığını değiştirmek için fareyi hareket ettirin.
  • Graph- Verileri bilgisayara gönderin ve İşlemde grafiğini çizin.
  • Midi- Seri olarak MIDI not mesajları gönderin.
  • MultiSerialMega- Arduino ve Genuino Mega'da bulunan iki seri bağlantı noktasını kullanın.
  • PhysicalPixel- İşleme veya Maks / MSP'den kartınıza veri göndererek bir LED'i açın ve kapatın.
  • ReadASCIIString- Bir LED'in solması için virgülle ayrılmış bir tamsayı dizesi ayrıştırın.
  • SerialCallResponse- Bir çağrı ve yanıt (el sıkışma) yöntemi kullanarak birden çok değişken gönderin.
  • SerialCallResponseASCII- Bir çağrı ve yanıt (el sıkışma) yöntemi kullanarak birden çok değişken gönderin ve göndermeden önce değerleri ASCII kodlayın.
  • SerialEvent- SerialEvent () kullanımını gösterir.