ConsolePixel

Bilgisayardan Konsolda veri almak için bir Yún aygıtı kullanma örneği. Bu durumda, Yún cihazı, 'H' karakterini aldığında dijital pim 13'e bağlı yerleşik LED'i açar ve 'L' karakterini aldığında kapanır.

Bridge tabanlı Konsol, Yún cihazı ile bir bilgisayar arasında seri monitörde olduğu gibi kablosuz olarak bilgi göndermenizi sağlar. Yún cihazı ile bilgisayarınız arasında SSH ile güvenli bir bağlantı oluşturur.

Konsolu görmek için Yún cihazınızın ve bilgisayarınızın aynı kablosuz ağda olduğundan emin olun. Arduino Yazılımındaki (IDE) Bağlantı Noktası menüsünden Yún'nizin adını ve IP adresini seçin, ardından Seri Monitörü açın. Bir terminal penceresi açıp ssh root@ yourYúnsName.local 'telnet localhost 6571' yazıp enter tuşuna basarak da görebilirsiniz. Parola istendiğinde girin.

Gerekli Donanım

  • Yún kartı veya kalkan
  • bilgisayar ve Yún cihazı aynı kablosuz ağ üzerinde

Devre

Bu örnek için devre yok.

Kod

Bridge'den devralınan Konsol kütüphanesini ekleyin.
#include <Console.h>

Değişkenler oluşturun ve yazılacak raptiyeyi, Konsol'dan gelen baytı saklamak için başka bir pin girin.

const int ledPin = 13;
char incomingByte;
[Kodu Al]

setup() Bridge ve Konsol'u başlatın ve Konsol bağlantı noktasına bağlantıyı bekleyin.

void setup ( ) {
Köprü. begin ( ) ;
Konsol. begin ( ) ;

while ( ! Konsol ) ;

Bağlandıktan sonra, Console.println() ile Konsol penceresine bazı temel talimatları yazdırın ve LED pinini çıkış olarak ayarlayın.

Konsol. println ( "pimi 13 açmak veya kapatmak için H veya L tipi" ) ;

pinMode (ledPin, ÇIKIŞ);
}

loop() , Console'dan bilgi olup olmadığını kontrol edin. Varsa, arabellekteki en eski baytı okur ve Konsol penceresine geri yansıtır.

void loop ( ) {
if ( Konsol. kullanılabilir ( ) > 0 ) {
incomingByte = Konsol. read ( ) ;
Konsol. println ( incomingByte ) ;

Gelen bayt büyük "H" ise, LED'i açın, "L" ise LED'i kapatın.

if ( incomingByte == 'H' ) {
digitalWrite ( ledPin , YÜKSEK ) ;
}
if ( incomingByte == 'L' ) {
digitalWrite ( ledPin , DÜŞÜK ) ;
}
}
}

Çizimin tamamı aşağıdadır:

/ *
Konsol Piksel

Ekrandan veri almak için YunShield / Yún kartını kullanma örneği
Yún üzerindeki konsol. Bu durumda, kart bir LED'i açtığında
'H' karakterini alır ve LED'i
'L' karakterini alır.

Konsolu görmek için Bağlantı Noktası menüsünden Yún'nizin adını ve IP adresini seçin
daha sonra Port Monitor'ü açın. Bir terminal penceresi açarak da görebilirsiniz.
ve yazarak
ssh root @ yourYunsName.local 'telnet localhost 6571'
sonra enter tuşuna basın. Parola istendiğinde girin.


Devre:
* Dijital pim 13'ten toprağa bağlı LED

2006 oluşturuldu
ile David A. Mellis
değiştirildi 25 Haz 2013
tarafından Tom Igoe

Bu örnek kod kamu malıdır.

http: egitim.aspx e = ConsolePixel

* /


#include <Konsol.h>

const int ledPin = 13 ; // LED'in bağlı olduğu pim
char incomingByte ; // gelen Konsol verilerini okumak için bir değişken

void setup ( ) {
Köprü. begin ( ) ; // Köprüsü Başlat
Konsol. begin ( ) ; // Konsolu Başlat

// Konsol bağlantı noktasının bağlanmasını bekleyin
while ( ! Konsol ) ;

Konsol. println ( "pimi 13 açmak veya kapatmak için H veya L tipi" ) ;

// LED pimini çıkış olarak başlatın:
pinMode (ledPin, ÇIKIŞ);
}

void loop ( ) {
// gelen Konsol verileri olup olmadığına bakın:
if ( Konsol. kullanılabilir ( ) > 0 ) {
// Konsol arabelleğindeki en eski baytı okuyun:
incomingByte = Konsol. read ( ) ;
Konsol. println ( incomingByte ) ;
// eğer büyük H (ASCII 72) ise, LED'i açın:
if ( incomingByte == 'H' ) {
digitalWrite ( ledPin , YÜKSEK ) ;
}
// L (ASCII 76) ise LED'i kapatın:
if ( incomingByte == 'L' ) {
digitalWrite ( ledPin , DÜŞÜK ) ;
}
}
}

See Also

  • Bridge Library- Köprü Kütüphanesine referansınız
  • Bridge- Analog ve dijital pinlere erişmek için basit REST tarzı çağrılar
  • Console Ascii Table- Konsola yazdırılan eksiksiz bir ASCII tablosu
  • Console Read- Console.read () işlevini kullanarak köprüden gelen verileri okuma
  • Data Logger- Üç analog sensörden bir SD karta veri kaydedin.
  • File Write- Dosya Yún dosya sistemine nasıl yazılır.
  • Http Client- İnternete bağlanan ve içeriği indiren temel bir HTTP istemcisi.
  • Http Client Console- Bağlanan, içeriği indiren ve WiFi ve Konsol kullanarak içeriği gösteren HTTP istemcisi.
  • Mailbox Read Message- Köprü kitaplığını kullanarak Posta Kutusu adlı ileti sırasını okuma.
  • Process- Bir Yún kullanarak linux süreçleri nasıl çalıştırılır.
  • Remote Due Blink- DUE panolarına uzaktan taslak yükleme.
  • Shell Commands- Bir Yún kullanarak linux kabuk komutları nasıl çalıştırılır.
  • Temperature Web Panel- Yún'ın yerleşik web sunucusu üzerinden bir analog girişten veri sunma.
  • Time check- Bridge üzerinden Linux'tan zamanı alır, sonra saatleri, dakikaları ve saniyeleri ayrıştırır.
  • WiFi Status- Wifi bağlantınızın durumu hakkında bilgi yazdırır.
  • Yún First Configuration- Seri Monitör ve USB bağlantı noktasını kullanarak Yún cihazınızı kolayca yapılandırın.
  • Serial Terminal- Yún'ın 32U4 işlemcisini, Yún'daki Linux tarafı için seri terminal olarak kullanın.