ConsoleAsciiTable

Bir Yún aygıtı için bu örnek, bir karakter tablosu ve bunların ASCII değerlerini ondalık, onaltılık, sekizli ve ikili olarak oluşturarak Konsol'a nasıl yazdırılacağını gösterir. ASCII hakkında daha fazla bilgi için, bkz. Asciitable.com .

Bridge tabanlı Konsol, Yún cihazından bir bilgisayara seri monitörde olduğu gibi kablosuz olarak bilgi göndermenizi sağlar. Yún cihazı ile bilgisayarınız arasında SSH ile güvenli bir bağlantı oluşturur.

Yún cihazınız ve bilgisayarınız aynı ağ üzerindeyken, Yún cihazını Arduino Yazılımındaki (IDE) Araçlar> Bağlantı Noktaları menü öğesinde bulabilirsiniz.

Gerekli Donanım

  • Yún kartı veya kalkan
  • bilgisayar ve Yún aynı kablosuz ağ üzerinde

Devre

Bu örnek için devre yok.

Kod

Bridge'den devralınan Konsol kütüphanesini ekleyin.
#include <Console.h>

Konsol penceresine yazdırılacak değeri tutacak bir değişken oluşturun. 32 ve altındaki değerlerin ASCII karakterleri görünmezdir, bu nedenle değişkeni 33 ("!" Değerine karşılık gelen) bir değerle başlatın.
int byte = 33;

setup() de Bridge ve Konsol'u başlatın ve bağlantı noktasının açılmasını bekleyin. Bağlantı kurulduktan sonra, neyin takip edileceğini açıklayan küçük bir bilgi yazdırın:

void setup() {
  Bridge.begin();
  Console.begin();

  while (!Console) {
    ; // wait for Console port to connect.
  }

  Console.println("ASCII Table ~ Character Map");
}
[Kodu Al]

loop() öğesinde, değeri birkaç farklı biçimde yazdırırsınız.

Değişkenin ASCII değerini görmek için baytı Console.write() ile yazabilirsiniz. Konsol tüm baytları ASCII karakterleri olarak yorumlar.
Console.write(thisByte);

Console.print() , değeri varsayılan olarak ASCII kodlu ondalık sayı dizesi olarak yazdırır.
Console.print(thisByte);

Console.print() ve Console.println() , Konsol penceresine uygun değiştiriciyle onaltılık, sekizlik ve ikili sayı değerlerini temsil eden dizeler de gönderebilir. Console.println() , Konsola penceresinde satır sonu oluşturarak dizeye yeni satır ve satır başı karakterleri ekler.

Konsol. baskı ( thisByte , HEX ) ;
Konsol. baskı ( thisByte , OCT ) ;
Konsol. println ( thisByte , BIN ) ;

Bu örnekte, yalnızca ABD klavyesinde görünen alfasayısal karakterleri yazdırıyorsunuz, bu nedenle 126'yı aşan herhangi bir değer yazdırmanıza gerek yok. Çizimi durdurmadan önce tüm verilerin gönderilmesini sağlamak için Console.flush() arayın Console.flush() .

if ( thisByte == 126 ) {
Konsol. flush ( ) ;

while ( true ) {
devam et ;
}
}

Çizim tüm değerleri thisByte , loop() tekrar çalıştırmadan önce thisByte değerini thisByte .
thisByte++;

Çizimin tamamı aşağıdadır:

/ *
YunShield / Yún için Konsol ASCII tablosu
Bayt değerlerini olası tüm biçimlerde yazdırır:
* ham ikili değerler olarak
* ASCII kodlu ondalık, onaltılı, sekizli ve ikili değerler olarak

ASCII hakkında daha fazla bilgi için bkz. Http://www.asciitable.com ve http://en.wikipedia.org/wiki/ASCII

Devre:
- YunShield / Yún

2006 oluşturuldu
ile Nicholas Zambetti
http://www.zambetti.com
değiştirildi 9 Nis 2012
tarafından Tom Igoe
değiştirildi 22 Mayıs 2013
ile Cristian Maglie

Bu örnek kod kamu malıdır.

http: egitim.aspx e = ConsoleAsciiTable

* /


#include <Konsol.h>

void setup ( ) {
// Konsolu başlat ve portun açılmasını bekle:
Köprü. begin ( ) ;
Konsol. begin ( ) ;

// Arabelleğe almayı etkinleştirmek için aşağıdaki satırı kaldır:
// - daha iyi iletim hızı ve verimliliği
// - tümünü sağlamak için Console.flush () öğesini çağırması gerekir
// iletilen veriler gönderilir

//Console.buffer(64);

while ( ! Konsol ) {
; // Konsol bağlantı noktasının bağlanmasını bekleyin.
}

// bitiş satır sonu ile başlık yazdırılıyor
Konsol. println ( "ASCII Tablosu ~ Karakter Haritası" ) ;
}

// ilk görünür ASCII karakter '!' 33 sayısı:
int thisByte = 33 ;
// ASCII karakterlerini tek tırnak içine de yazabilirsiniz.
// Örneğin. '!' 33 ile aynı olduğundan, bunu da kullanabilirsiniz:
// int thisByte = '!';

void loop ( ) {
// değeri değiştirilmemiş olarak yazdırır, yani
// bayt. Konsol monitörü tüm baytları
// ASCII, yani ilk sayı 33, '!'
Konsol. yazma ( thisByte ) ;

Konsol. print ( ", dec:" ) ;
// değeri ASCII kodlu ondalık sayı olarak dize olarak yazdırır (temel 10).
// Ondalık, Console.print () ve Console.println () için varsayılan biçimdir,
// yani değiştiriciye gerek yok:
Konsol. yazdır ( thisByte ) ;
// Ancak isterseniz, değiştiriciyi ondalık olarak bildirebilirsiniz.
// bu öneride bulunmazsanız da çalışır:

// Konsol.print (thisByte, DEC);

Konsol. print ( ", onaltılık:" ) ;
// değeri onaltılık (temel 16) olarak dize olarak yazdırır:
Konsol. baskı ( thisByte , HEX ) ;

Konsol. print ( ", oct:" ) ;
// değeri sekizlik (taban 8) olarak dize olarak yazdırır;
Konsol. baskı ( thisByte , OCT ) ;

Konsol. print ( ", bin:" ) ;
// değeri ikili olarak dize olarak yazdırır (temel 2)
// bitiş çizgisi kesmesini de yazdırır:
Konsol. println ( thisByte , BIN ) ;

// en son görünür karakter '~' veya 126 yazdırıldıysa, dur:
if ( thisByte == 126 ) { // if (thisByte == '~') {
// en son veri bitinin gönderildiğinden emin olun
Konsol. flush ( ) ;

// Bu döngü sonsuza dek döngü yapar ve hiçbir şey yapmaz
while ( true ) {
devam et ;
}
}
// sonraki karaktere git
thisByte ++;
}

See Also

  • Bridge Library- Köprü Kütüphanesine referansınız
  • Bridge- Analog ve dijital pinlere erişmek için basit REST tarzı çağrılar
  • Console Pixel- Konsoldan bir LED'i açma ve kapatma
  • Console Read- Console.read () işlevini kullanarak köprüden gelen verileri okuma
  • Data Logger- Üç analog sensörden bir SD karta veri kaydedin.
  • File Write- Dosya Yún dosya sistemine nasıl yazılır.
  • Http Client- İnternete bağlanan ve içeriği indiren temel bir HTTP istemcisi.
  • Http Client Console- Bağlanan, içeriği indiren ve WiFi ve Konsol kullanarak içeriği gösteren HTTP istemcisi.
  • Mailbox Read Message- Köprü kitaplığını kullanarak Posta Kutusu adlı ileti sırasını okuma.
  • Process- Bir Yún kullanarak linux süreçleri nasıl çalıştırılır.
  • Remote Due Blink- DUE panolarına uzaktan taslak yükleme.
  • Shell Commands- Bir Yún kullanarak linux kabuk komutları nasıl çalıştırılır.
  • Temperature Web Panel- Yún'ın yerleşik web sunucusu üzerinden bir analog girişten veri sunma.
  • Time check- Bridge üzerinden Linux'tan zamanı alır, sonra saatleri, dakikaları ve saniyeleri ayrıştırır.
  • WiFi Status- Wifi bağlantınızın durumu hakkında bilgi yazdırır.
  • Yún First Configuration- Seri Monitör ve USB bağlantı noktasını kullanarak Yún cihazınızı kolayca yapılandırın.
  • Serial Terminal- Yún'ın 32U4 işlemcisini, Yún'daki Linux tarafı için seri terminal olarak kullanın.