DnsWebClient

Bu örnek, bir Ethernet kalkanı kullanarak adlandırılmış bir sunucuya bağlanır. Çizim, DHCP ve DNS kullanarak nasıl bağlanılacağını göstermektedir. Ethernet.begin (mac) çağrılırken, Etehrnet kütüphanesi DHCP kullanarak bir IP adresi almaya çalışır. DHCP kullanmak çizim boyutuna önemli ölçüde katkıda bulunur; programı çalıştırmak için yeterli alan olduğundan emin olun.

DNS araması, client.connect ( sunucuadı , bağlantı noktası) çağrıldığında gerçekleşir. sunucuadı "www.arduino.cc" gibi bir URL dizesidir.

Gerekli Donanım

  • Arduino Ethernet Kalkanı
  • Kalkan uyumlu Arduino kartı

Devre

Ethernet kalkanı, WINet Ethernet denetleyicisini Arduino'ya SPI veri yolu üzerinden bağlamanızı sağlar. WizNet'e SPI bağlantısı için 10, 11, 12 ve 13 pinlerini kullanır . Ethernet kalkanının sonraki modellerinde de bir SD Kart bulunur. Dijital pim 4, SD karttaki ikincil seçim pimini kontrol etmek için kullanılır.

Kalkan bir ethernet kablosuyla bir ağa bağlanmalıdır. Programdaki ağ ayarlarını ağınıza uygun olacak şekilde değiştirmeniz gerekecektir.

Yukarıdaki görüntüde, Arduino'nuz Ethernet kalkanının altına yerleştirilecektir.

kod

/*
  DNS and DHCP-based Web client

 This sketch connects to a website (http://www.google.com)
 using an Arduino Wiznet Ethernet shield.

 Circuit:
 * Ethernet shield attached to pins 10, 11, 12, 13

 created 18 Dec 2009
 by David A. Mellis
 modified 9 Apr 2012
 by Tom Igoe, based on work by Adrian McEwen

 */


#include <SPI.h>
#include <Ethernet.h>

// Enter a MAC address for your controller below.
// Newer Ethernet shields have a MAC address printed on a sticker on the shield
byte mac[] = {  0x00, 0xAA, 0xBB, 0xCC, 0xDE, 0x02 };
char serverName[] = "www.google.com";

// Initialize the Ethernet client library
// with the IP address and port of the server
// that you want to connect to (port 80 is default for HTTP):
EthernetClient client;

void setup() {
 // Open serial communications and wait for port to open:
  Serial.begin(9600);
   while (!Serial) {
    ; // wait for serial port to connect. Needed for Leonardo only
  }


  // start the Ethernet connection:
  if (Ethernet.begin(mac) == 0) {
    Serial.println("Failed to configure Ethernet using DHCP");
    // no point in carrying on, so do nothing forevermore:
    while(true);
  }
  // give the Ethernet shield a second to initialize:
  delay(1000);
  Serial.println("connecting...");

  // if you get a connection, report back via serial:

  if (client.connect(serverName, 80)) {
    Serial.println("connected");
    // Make a HTTP request:
    client.println("GET /search?q=arduino HTTP/1.0");
    client.println();
  }
  else {
    // kf you didn't get a connection to the server:
    Serial.println("connection failed");
  }
}

void loop()
{
  // if there are incoming bytes available
  // from the server, read them and print them:
  if (client.available()) {
    char c = client.read();
    Serial.print(c);
  }

  // if the server's disconnected, stop the client:
  if (!client.connected()) {
    Serial.println();
    Serial.println("disconnecting.");
    client.stop();

    // do nothing forevermore:
    while(true);
  }
}
[Kodu Al]

See Also