TFTLibrary

TFT LCD library

TFT kütüphanesi Arduino IDE 1.0.5 ve sonraki sürümlerine dahildir .

Bu kütüphane, bir Arduino kartının Arduino TFT LCD ekranı ile iletişim kurmasını sağlar. Ekrana şekiller, çizgiler, görüntüler ve metin çizme işlemini basitleştirir.

Arduino TFT kütüphanesi, Adafruit GFX ve dayandığı Adafruit ST7735 kütüphanelerini genişletir. GFX kütüphanesi çizim rutinlerinden sorumluyken, ST7735 kütüphanesi Arduino TFT'deki ekrana özgüdür. Arduino'ya özgü ilaveler, İşleme API'sına mümkün olduğunca benzer şekilde çalışacak şekilde tasarlanmıştır.

Ekranda SD kütüphanesinde kullanılabilen bir SD kart yuvası bulunur.

TFT kütüphanesi, ekran ve SD kart ile iletişim için SPI kütüphanesine dayanır ve tüm çizimlere dahil edilmesi gerekir.

Bu kütüphaneyi kullanmak için
#include <SPI.h>
#include <TFT.h>

Kütüphaneyi kullanma

Ekran iki şekilde kullanılmak üzere yapılandırılabilir. Bunlardan biri Arduino'nun donanım SPI arayüzünü kullanmaktır. Diğeri tüm pimleri manuel olarak bildirmektir. İki yöntem arasında ekran işlevselliği arasında bir fark yoktur, ancak donanım SPI'sının kullanılması önemli ölçüde daha hızlıdır.

TFT modülünde SD kartı kullanmayı planlıyorsanız, donanım SPI'sını kullanmanız gerekir. Kütüphanedeki tüm örnekler donanımsal SPI kullanımı için yazılmıştır.

Uno ile donanım SPI kullanıyorsanız, MOSI (pin 11) ve SCLK (pin 13) zaten tanımlandığı için yalnızca CS, DC ve RESET pinlerini bildirmeniz gerekir.

#define CS 10
#define DC 9
#define RESET 8

TFT myScreen = TFT ( CS , DC , RESET ) ;

Leonardo ile donanım SPI'sını kullanmak için, pimleri şu şekilde beyan edersiniz:

#define CS 7
#define DC 0
#define SIFIRLA 1

TFT myScreen = TFT ( CS , DC , RESET ) ;

Donanımsal SPI kullanmadığınızda, kullanılabilir pinleri kullanabilirsiniz, ancak CD, DC ve RESET'e ek olarak MOSI ve SCLK pinlerini de bildirmelisiniz.

#define SCLK 4
#define MOSI 5
#define CS 6
#define DC 7
#define RESET 8

TFT myScreen = TFT ( CS , DC , MOSI , SCLK , RESET ) ;

Arduino Esplora ve TFT kütüphanesini kullanma

Arduino Esplora'nın TFT için tasarlanmış bir soketi olduğundan ve ekranı kullanmak için pimler sabit olduğundan, o tahta için skeçler hedeflenirken sadece Esplora nesnesi oluşturulur. EsploraTFT aracılığıyla bir Esplora'ya bağlı ekrana EsploraTFT .

İşleme ile benzerlikler

İşleme , tasarımcılar, sanatçılar ve öğrenciler tarafından kullanılan açık kaynaklı bir yazılım ortamıdır. İşleme'nin ana çıktısı, bilgisayardaki veya tarayıcıdaki bir grafik penceresidir. Arduino TFT kütüphanesi, iki ortam arasında sorunsuz bir geçiş sağlamak için ekrana ilkel ve metin çizme çağrılarını mümkün olduğunca "İşlemeye benzer" olarak yaptı.

Örnekler

TFT için iki örnek grup vardır. Arduino Esplora'ya özgü örnekler ve Uno veya Leonardo gibi tahtalar için tasarlanmış örnekler var. Kütüphane ve işlevselliği üzerinde durduktan sonra birinden diğerine çevirmek kolay olmalıdır.

ARDUINO
  • TFT Bitmap Logo: Mikro SD karttan bir görüntü dosyası okuyun ve rastgele konumlarda çizin.
  • TFT Color Picker: Üç sensörle, TFT ekranın rengini değiştirin.
  • TFT Display Text: Bir sensörün değerini okuyun ve ekrana yazdırın.
  • TFT Etch a Sketch: Klasik Etch-a-Sketch'ün Arduino versiyonu.
  • TFT Graph: Değişken dirençten TFT'ye değerleri grafikleyin.
  • TFT Pong: Klasik oyunun Arduino uygulaması.
ESPLORA

TFT ekranı hakkında ek bilgi için Başlarken sayfasına ve donanım sayfasına bakın .


TFT