Komut
playMelody
Açıklama
Bir dizi nota göre bir melodi çalar. Giriş dizesi, notların yanı sıra sessizlikler hakkında da bilgi içerir. Gelmelidir Robot.beginSpeaker()
içinde setup()
.
Not: bir melodi çalarken, diğer tüm işlemler durur
Sözdizimi
Robot.playMelody (melodi)
Parametreler
melodi: Çalınacak bir dizi nota ve süreleri.
Dize aşağıdaki karakterleri içerebilir:
notlar
- c : "C" oynat
- C : "#C" çal
- d : "D" oynat
- D : "#D" oynat
- e : "E" oynat
- f : "F" çal
- F : "#F" çal
- g : "G" oynat
- G : "#G" oynat
- a : "A" oynat
- A : "#A" çal
- b : "B" çal
- - : sessizlik
süre
- 1 : Aşağıdakileri tam not olarak ayarlayın
- 2 : Aşağıdakileri yarım nota olarak ayarlayın
- 4 : Aşağıdakileri çeyrek nota olarak ayarlayın
- 8 : Aşağıdakileri sekizinci notalar olarak ayarlayın
- . : Not süresini, süresi artı süresinin yarısı olarak ayarlayın (Örnek 1/4 + 1/8)
İadeler
Yok
Örnekler
#include <ArduinoRobot.h>
void setup ( ) {
Robot. begin ( ) ;
Robot. beginSpeaker ( ) ; // Ses modülünü başlat
}
void loop ( ) {
char aTinyMelody [ ] = "8eF-FFga4b.agF8beee-d2e.1-" ; // Oynayacağımız şey bu
Robot. playMelody ( aTinyMelody ) ; // Melodiyi çal
}
void setup ( ) {
Robot. begin ( ) ;
Robot. beginSpeaker ( ) ; // Ses modülünü başlat
}
void loop ( ) {
char aTinyMelody [ ] = "8eF-FFga4b.agF8beee-d2e.1-" ; // Oynayacağımız şey bu
Robot. playMelody ( aTinyMelody ) ; // Melodiyi çal
}
Ayrıca bakınız
- beginSpeaker ()
- bip sesi ()
- playFile ()