Ek Arduino Kütüphanelerini Kurma

Arduino yazılımından memnun kaldığınızda ve yerleşik işlevleri kullandıktan sonra, Arduino'nuzun yeteneğini ek kütüphanelerle genişletmek isteyebilirsiniz.

Kütüphaneler nedir?

Kütüphaneler bir sensöre, ekrana, modüle vb. Bağlanmanızı kolaylaştıran bir kod koleksiyonudur. Örneğin, yerleşik LiquidCrystal kütüphanesi, karakter LCD ekranlarıyla konuşmayı kolaylaştırır. İnternette indirilebilecek yüzlerce ek kütüphane bulunmaktadır. Yerleşik kitaplıklar ve bu ek kitaplıklardan bazıları başvuruda listelenmiştir . Ek kütüphaneleri kullanmak için bunları yüklemeniz gerekecektir.

Kitaplık Yükleme

Kütüphane Yöneticisini Kullanma

Arduino IDE'nize yeni bir kütüphane kurmak için Kütüphane Yöneticisi'ni kullanabilirsiniz (IDE 1.6.2 sürümünde mevcuttur). IDE'yi açın ve "Çizim" menüsünü ve ardından Kitaplığı Dahil Et> Kitaplıkları Yönet'i tıklayın .

Ardından Kütüphane Yöneticisi açılır ve önceden yüklenmiş veya kuruluma hazır kütüphanelerin bir listesini bulacaksınız. Bu örnekte Bridge kütüphanesini kuracağız. Bulmak için listeyi kaydırın, tıklayın, ardından yüklemek istediğiniz kitaplığın sürümünü seçin. Bazen kütüphanenin yalnızca bir sürümü kullanılabilir. Sürüm seçim menüsü görünmüyorsa endişelenmeyin: normaldir.

Son olarak install'e tıklayın ve IDE'nin yeni kütüphaneyi kurmasını bekleyin. Bağlantı hızınıza bağlı olarak indirme işlemi zaman alabilir. Tamamlandığında, Bridge kitaplığının yanında bir Yüklü etiketi görünmelidir. Kütüphane yöneticisini kapatabilirsiniz.

Artık yeni kitaplığı Çizim> Kitaplığı Dahil Et menüsünde bulabilirsiniz. Kendi kitaplığınızı Kitaplık Yöneticisi'ne eklemek istiyorsanız, bu talimatları izleyin.

Bir .zip Kütüphanesini İçe Aktarma

Kütüphaneler genellikle bir ZIP dosyası veya klasörü olarak dağıtılır. Klasörün adı kütüphanenin adıdır. Klasörün içinde bir .cpp dosyası, bir .h dosyası ve genellikle bir keywords.txt dosyası, örnekler klasörü ve kitaplığın gerektirdiği diğer dosyalar bulunur. 1.0.5 sürümünden başlayarak, IDE'ye 3. taraf kitaplıkları yükleyebilirsiniz. İndirilen kitaplığı açmayın, olduğu gibi bırakın.

Arduino IDE'de Çizim> Kütüphane Ekle> .ZIP Kütüphanesi Ekle seçeneğine gidin. Açılır listenin en üstünde ".ZIP Kütüphanesi Ekle" seçeneğini belirtin.

Eklemek istediğiniz kitaplığı seçmeniz istenir. .Zip dosyasının konumuna gidin ve dosyayı açın.

Çizim> Kitaplığı Dahil Et menüsüne dönün . Menü. Şimdi açılır menünün altında kitaplığı görmelisiniz. Eskizinizde kullanılmaya hazırdır. Zip dosyası, Arduino skeçler dizininizdeki kütüphaneler klasöründe genişletilecektir.

Not: Kütüphane eskizlerde kullanılabilir, ancak daha eski IDE sürümlerinde kütüphane örnekleri IDE yeniden başlatılıncaya kadar Dosya> Örneklerde gösterilmez.

Manuel kurulum

Manuel olarak bir kitaplık eklemek istediğinizde, onu bir ZIP dosyası olarak indirmeniz, genişletmeniz ve uygun bir dizine koymanız gerekir. ZIP dosyası, yazar bunları sağladıysa kullanım örnekleri de dahil olmak üzere ihtiyacınız olan her şeyi içerir. Kütüphane yöneticisi, bu ZIP dosyasını önceki bölümde açıklandığı gibi otomatik olarak yüklemek üzere tasarlanmıştır, ancak kurulum işlemini manuel olarak gerçekleştirmek ve kütüphaneyi kendi başınıza eskiz kitabınızın kütüphaneler klasörüne koymak isteyebileceğiniz durumlar vardır.
Sketchbook klasörünüzün konumunu Dosya> Tercihler> Sketchbook konumunda bulabilir veya değiştirebilirsiniz.


Kütüphanenin ZIP dosyasını indirdiğiniz dizine gidin


Geçici klasördeki tüm klasör yapısıyla ZIP dosyasını ayıklayın, ardından kütüphane adına sahip ana klasörü seçin


Eskiz defteri içindeki “kütüphaneler” klasörüne kopyalayın.


Arduino Yazılımını (IDE) başlatın, Çizim> Kitaplığı Dahil Et'e gidin. Yeni eklediğiniz kütüphanenin listede bulunduğunu doğrulayın.


Lütfen dikkat : Arduino kütüphaneleri üç farklı yerde yönetilir: IDE kurulum klasörünün içinde, mikrodenetleyici klasörünün içinde ve çizim kitabınızın içindeki kütüphaneler klasöründe. Derleme sırasında kütüphanelerin seçilme şekli, dağıtımda bulunan kütüphanelerin güncellenmesine izin verecek şekilde tasarlanmıştır. Bu, bir kitaplığı eskiz defterinizdeki “kütüphaneler” klasörüne yerleştirmenin diğer kütüphanelerin sürümlerini geçersiz kıldığı anlamına gelir.
Aynı durum ek mikrodenetleyici kurulumlarında bulunan kütüphaneler için de geçerlidir. Sketchbook'unuza koyduğunuz kitaplığın sürümünün dağıtım veya mikrodenetleyici klasörlerindeki sürümden daha düşük olabileceğini, yine de derleme sırasında kullanılacak olanın not edilmesi de önemlidir. Anakartınız için belirli bir mikrodenetleyici seçtiğinizde, IDE dağıtım klasöründe bulunan aynı kitaplıklar yerine mikrodenetleyici klasöründe bulunan kitaplıklar kullanılır.
Son olarak, en önemlisi, Arduino Yazılımının (IDE) kendini yükseltme biçimidir: Programlar / Arduino'daki tüm dosyalar (veya IDE'yi kurduğunuz klasör) silinir ve yeni içerikle yeni bir klasör oluşturulur.
Bu nedenle Arduino IDE güncelleme işlemi sırasında silinmemesi için yalnızca eskiz defteri klasörüne kütüphaneler kurmanızı öneririz.



Bu eğitici Limor Fried metnine dayanmaktadır.


Son düzeltme 2017/02/07 tarafından SM


Arduino başlangıç kılavuzunun metni bir Creative Commons Atıf-ShareAlike 3.0 Lisansı ile lisanslanmıştır . Rehberdeki kod örnekleri kamuya açıklanmıştır.